Lite funderingar..

Jag tänkte på en sak idag! Tänk att vem som helst får skaffa barn! Precis vem som helst, det finns ingen lag elle rnågon sorts kontroll på människor vem som får och inte! Det är ju jätte bra i många lägen men alla: horor, alkolister, knarkare, stripor , kriminella, psykisktsjuka oossvv alla de olika människor får välkommna ett litet barn till jorden!
Det är ändå väldigt sjukt vad alla födds med oliak förutsättningar! Och så kom jag tänka på:
Tänk de par som gång på gång på gång försöker och försöker få en liten bebis! och aldrig lyckas, genomgår alla möjliga sorts tester och allt vad man gör. Tillslut jar det bara en utväg kvar: Adoption eller surigat mamma!
Tänk dom de får gå igenom massvis med tester och samtal! Får lägga ner massor av pengar, de köper ju lixom sitt barn. Och sen tillslut tänk dom som blir avslagna barnet, alltså itne går igenom för adobtion eller så. De kanske har laggt ner massvis medpengar och hela sitt liv på försöka och försöka men får dte inte godkänt av olika skäl, tex homosexulitet eller andra skäl inte verkar vara passande som föräldrar. Det finns massa fall där de inte paret inte gått igenom de olika "kontrollerna" så de har fått adobtonen avslagen. Tänk dem!!
Och så finns det massor med barn runt om i världen som fördds till helt fel värld eller ah av heeeeelt fel förälfdrar!!
Det är sjukt tycker jag!
Jag tycker itne att adoptera ett barn borde kosta nästan nånting, kanske flygbiljetten för barnet bara om det kommer fårn ett annat land! Jag menar OM man vill ha ett barn såååå mycket borde man väll ändå bli en riktgit bra förälder!! Hm hm hm!!
Inte helt rättvisst!

haha gammalt kort på mig ^^ :)

Kommentarer
Postat av: Marina

hahahah omg såå söööt!!!

2010-09-20 @ 22:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0