En vanlig dag i mitt liv

Hejsan allihopa jag heter Katrina och är 17 år!

Nu tar jag äntligen tummen ur och startar denna blogg som bara kommer handla om mig och mitt liv! Så nu har jag fått en början så nu kör jag bara på ;)

Idag började jag en ny skola, och nytt program. Innan gick jag på frisör med alla goa tjejer men som synd är så tyckte inte jag att goa kompisar räckte. Jag pluggade som bara den för att komma in i nian och blev även typ utbränd så jag tyckte att en praktiskt linje skulle passa bra. Skönhet och mode m.m. är ju väldigt kul också så därför lät frisör perfekt! Pluss att man har ju ett yrke direkt när man tar studenten!
  Så var mina motiveringar så därför sökta jag dit. Efter ett år på frisör ångrar jag ingenting! Drt har verkligen varit jätte kul att prova alla möjliga frisyrer lära sig alla grunder i klippning och färgning etc. Så det har helt enkelt vart toppen.
Det som varit mindre bra är att det känns som vi övat en hel del lit epå fel grejer, det har vart fruktansvärt svårt att hitta en bra och trevlig praktik plats! Och det har även varit lite krångel med lärare eftersom vi haft tre olika i samma ämnen så lär dom inte ut likadant. Dessutom är det så attdet utbildas ca 2000 för många frisörer varje år så ska man bli nånting inom branchen måste man bli bäst och satsa!! Det hade jag absolut kunnat göra om jag kännd eatt jag verkligen brann för frisör! Ha enegen rosa salong med massor av bra anställda åka på massa kurser i London och Stockholm och verkligen bli bäst! Det lilla problemet är att jag har nu efter ett år kommit på att jag inte är tillräckligt kreativ när det gäller just klippa och greja med hår hehe. Att vara kreativ på mig själv kan vara lätt men om man får en kunde med lite halv långt hår och hon säger gör om mig helt så som du vill så skulle jag få panik. Jag älskar att göra rätt och därför vill jag gärna gå efter instruktioner! Säger min lärare klipp exakt så och visar mig hur jag gör då gör jag det exakt så och perfekt. Men säger hon klipp så som du tycker så blir det bara fel. Och visst man får ju mycket mer visdom med tiden men jag är lite för rastlös för det. Dessutom är inte frisör det yrket jag vill satsa o skapa karriär i. Som jag och min vän Marina sa, Vi är ju inte dom som vill fixa de kändisars hår som kommer till salongen utan vi vill ju vara dom som går och blir fixade! Så nej inte frisör! Därför fick det bli samhälls programmet istället! Jag lyckades även dra med mig Marina dit efter många diskussioner och resonemang. Så jag och Marina byter nu fårn frisör till samhäll. Så here we come!
                              Jag till vänster och marina till höger ;)

                                       Jag till höger och Marina till vänster;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0